Papír

Na začátku jsem dlouho hledala papír, na který by se mi dobře kreslilo, který by snesl více vrstev pastelů a byl prostě nej. Začínala jsem se sametovým papírem, který měl své pro i proti. Vyzkoušela jsem také Pastelcard nebo Canson Mi Teintes. Pořád to ale nebylo ono jak se říká - to pravé, ořechové.

Od umělců z ciziny jsem se dozvěděla o Pastelmatu od francouzské značky Clairefontaine. Hned jsem ho chtěla vyzkoušet, ale v té době se u nás nedal sehnat. První várku Pastelmatu jsem objednala z Anglie a další z Německa. Dnes už ho seženeme i u nás v e-shopech, za co jsem nesmírně vděčná.

A teď něco o tom úžasném papíře. Pastelmat je velmi kvalitní silný papír o gramáži 360. K dispozici je v několika barvách. Já osobně nejraději kreslím na tmavě šedý nebo bílý. Je vyroben z jemných částic korku a poskytuje drsný povrch s jemným zrnem. Tento povrch zajišťuje lepší přilnavost pigmentů a umožňuje překrytí několika vrstev pastelů.

Suché pastelky

Stejně jako u papírů tak i u pastelek existuje mnoho značek. Každá z nich má své vlastní specifikace a to je důvod, proč pracuji se všemi z nich. V současné době používám 5 značek pastelek - Caran d'Ache, Stabilo CarbOthello, Cretacolor, Faber Castell pitt a Derwent pastel. Bylo by pro mě těžké pracovat jen s jednou značkou, protože každá z nich má jiné odstíny, jiné vlastnosti, každá má prostě to své.

Caran d'Ache

Pastelové pastelky Caran d'Ache jsou známé svou velmi vysokou koncentrací pigmentu v každé barvě. Díky tomu mají nepřekonatelnou svítivost a čistotu barev, vynikající krycí schopnosti a výjimečně vysokou odolnost vůči světlu 


Stabilo CarbOthello

Pastelové křídy v tužce, které mají skvělé krycí schopnosti a dají se s nimi dobře kreslit detaily 

Derwent Pastel

Suché pastely v tužce, které vytváří měkký sametový vzhled 

Faber Castell pitt

Jsou vysoce pigmentované pastelky bez vosků a olejů. Roztírají se do krásných barevných přechodů 

Cretacolor

Snadno se rozmazávají a vytváří měkké přechody. Mají tvrdší tuhu, takže na detaily jsou ideální